Brandlusbus

Historien handlar om det hålrum som kallas hjärnan.

Det svåra.

Publicerad 2014-09-18 13:47:00 i Arkiv,

Det är en förmån med demokrati. Tänk att vi alla kan få vara chefer över vår röst. Tänk vad många länder som lever i helt oacceptabla förhållanden. Tänk såå bra vi har det. Det är därför vi har alla förutsättningar för att hjälpa människor i kris. Det är vår plikt, att se till så att världen är duglig för fler människor. Varför ska det vara så tydliga gränser?
 
Som det pratas om i sociala medier just nu så tror jag inte att största delen av SD:s väljare är människohatare eller rasister. Jag tror det handlar om helt andra saker.
 
1. Unga människor som inte har lärt sig vad empati är.
 
2. Människor som är rädda för andra kulturer. När de ser en människa med en annan hudton eller som talar ett annat språk. "Läskigt, den människan är inte som jag, äter annorlunda mat och sprider currydoft i trappuppgången. Men fy vad hemskt! Då kan jag säga såhär. Att leva i ett land med krig, rädsla och politiskt kaos, det är hemskt! 
 
3. Jimmy Åkesson är en skicklig talare. Manupelativ. Hur många gånger har man inte hört Jimmy säga: 
"Vi måste få kontroll på den ansvarlösa invandrarpolitiken och ta ett krafttag mot det svenska rättssystemet.
Alright!
 
4. Den äldre generationen. Homofobernas gubbteam. Alltid varit kritiska till "Bögar och blattar" förmodligen rädsla där också.
 
5. För att inte tala om alla pensionärer som tror att SD bryr sig så mycket om den äldre generationen. Haha! SD räknas som ett enfrågeparti och kommer förmodligen inte lägga resurser på de äldre.
So sorry!
 
För mig ska man så klart få rösta på vad man vill. Men man ska fan veta vad man röstar på. Argumenten: "De tar våra jobb" "Vill inte lära sig svenska" "Begår brott" sämsta jag hört! Många invaderade driver företag, betalar skatt och lever som vilken människa som helst. Finns så många duktiga läkare som vi ska vara glada över. Att skicka tillbaka 95 % av dom skulle innebära kaos! 
 
Tycker vi kan avskaffa monarkin. Många miljoner per år. Men de gör så bra "reklam" för sverige. Den unga generationer bryr sig förmodligen inte ett skit om kungar, drottningar, prinsar och prinsessor.
 
Mina åsikter som sagt. Men jag är glad för demokrati!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela