Brandlusbus

Historien handlar om det hålrum som kallas hjärnan.

Dåligt bemötande

Publicerad 2011-02-03 08:36:53 i ,

Mariestad i ett nötskal. De flesta butiks/salonger vad det nu är i mariestad vet inte vad service och gästvänlighet är för något, är inte ett dugg intresserade av att sälja och skiter fullständigt i om kunden/gästen är nöjd med sitt köp.
Nu pekar jag naturligtvis inte på ALLA i mariestad. Men det finns gott av dom!

Klippte mig på självfallet i Tisdags av en elev som jag klippt mig hos förut och då blev det jätte bra.
Jag förklarade hur jag ville ha det och sa att jag ville ha kortare i bak än i fram men ändå inte jätte kort
för jag vill helst ha lite längder till studenten. När hon visade upp nacken i spegeln fick jag en riktig shock.
En riktig tantfrisyr, det går inte ens att sätta upp i tofs. När jag kom hem såg jag också att det var snett, och inte lite heller.

Ringde till självfallet och berättade att det var snett och att jag tyckte det blev alldeles för kort i bak med vänlig röst så klart. Fick en ny tid igår klockan 5. Fick ingen ursäkt eller förståelse, tjejen fixade till det snea och påstod inprincip att det var jag som hade missförstått henne och det kändes typ som att hon trodde att jag hade gått hem och klippt mig själv sne...Hon sa:
"Det var väääldigt konstigt att det blev så här snett jag som kollade igenom såå noga" "Okej" sa jag. "Antagligen gjorde du inte det" Sen gick jag hem ganska irriterad och kände mig dåligt bemött när man inte ens får en enda ursäkt!! Hon märkte klart och tydligt att jag inte var nöjd för 5 öre som jag också berättade flera gånger.
Så Mariestads alla affärer och salonger träna på ert bemötande av missnöjda gäster!
Det är inte så svårt att göra en gäst/kund nöjd med ursäkt och kompensation..
Jag förstår att handel går kasst i Mariestad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela